Pernille Snedker Hansen – SNEDKER STUDIO og Will Gurley

Fernisering fredag 22. september
Sidste udstillingsdag søndag 8. oktober.

”Mit arbejde udspringer i dialogen med teknikken; marmorering.
Marmorering er en teknik, hvor farver flyder på vandoverfladen, og jeg undersøger, hvordan materialet formes i marmoreringsprocessen via bevægelse. Dels bevægelse skabt af naturlige processer som luften og vandets overfladespænding og dels tidsrummet, hvor farverne bevæger sig rundt på den blanke vandoverflade. Formationerne bliver refleksioner over og afspejlinger af processer i naturen, som fx. Jordaflejringer, der langsomt forskubbes.
Min marmoreringsproces er japansk i sin ånd til trods for, at materialerne er fra den tyrkiske tradition, Ebru, som vi kender det fra gamle bogomslag.

Den Japanske tradition Suminagashi går tilbage til år 700, hvor mestre formulerer en åndelig tilstand,  som skal være tilstede for at skabe og arbejde med de flygtige flydende materialer. En tilstand af flow og fordybelse, hvor hånden og ånden arbejder med farverne,  der flyver på vandoverfladen.”

Fredericia Kunstforening glæder sig til at præsentere Pernille Snedker Hansen (f. 1978),  som er født og opvokset i byen. Hun er uddannet på Saint Martins College of Art, Designskolen Kolding og Design Academy Eindhoven. Har udstillet på bl.a. Charlottenborg Kunsthal, Format Artspace og Mindcraft. Samt ReForm, Påskeudstillingen, Cinnober og InSitu (NY) og  Crafts Collection.

Læs mere om Will Gurley her: CV klik her
  About the Artist Klik her
  Portfolio Samples Klik her

Erik Clausen

Fernisering fredag 10. november
Sidste udstillingsdag 26. november
Filmmanden, skuespilleren, billedkunstneren og skulptøren Erik Clausen (f. 1942) er multikunstner og kan alt i farver og udtryk. Selv ytrer han, at ”alting er billeder, du slipper ikke. Lige fra du åbner øjnene til du lukker dem igen, ser du billeder – du har dem i hovedet. Maleriet som helhed har den fordel, at man kan abstrahere fra den opreklamerede virkelighed”
Humor er allesteds nærværende i Erik Clausens kunst, og de mennesker, han maler, hopper og danser og springer, men er først og fremmest skildringer af mennesker. Meget af det er cirkusartister, som alligevel ikke er cirkusartister, idet cirkus for kunstneren er et symbol på livsglæde.
Erik Clausen startede med at male for mange år siden og er en populær udstiller på diverse gallerier i Danmark, men det er kunsten i det offentlige rum og i særdeleshed arbejdet med store vægmalerier, som er hans store lidenskab.
I 1960erne blev han dog så utilfreds med de etablerede kunstgallerier, at han begyndte at udstille på gaden sammen med Leif Sylvester Petersen, hvad der sidenhen førte til makkerparret Clausen & Petersens gadecirkus og showbiz.