Fernisering fredag 18. august kl 17:00 i Ridesalen på Bylows kaserne.
Sidste udstillingsdag
søndag 10. september.

Jens Galschiøt (f.1954) er uddannet som plade- og konstruktionssmed på Odense Staalskibsværft. Han er selvlært sølvsmed og skulptør med eget værksted i Odense siden 1985.
Jens Galschiøt kan betegnes som en af senmodernitetens største internationale danske kunstnere (efter 1980), og hans kunstneriske produktion spænder vidt, fra smykker og små fine skulpturer til enorme politisk betonede skulpturer. Han udtrykker sig for det meste i naturalistiske og organiske former. Galschiøt er en ener på den internationale og danske kunstscene, og hans kunstneriske aktiviteter har vakt stor opmærksomhed verden rundt. Han arbejder med happenings, som sætter fokus på verdens ubalance. Med kunsten som middel forsøger Galschiøt at sætte nationale og internationale anliggender på dagsordenen.

Borgerne i Fredericia kender alle værket Guldkalven, som står på Fredericia Rådhusplads. Den blev skabt i 2005 i forbindelse med en protest mod storbankers grådighed.

www.gallerigalschiot.dk

Billeder fra fernisering og Kulturnatten