Det var koldt, og det var mørkt.
Sådan startede referatet fra den stiftende generalforsamling 3. marts 1944, hvor en gruppe mennesker i mørklagte gader bevægede sig mod Hotel Victoria i Vendersgade for at stifte en kunstforening i Fredericia.
Nu, 70 år senere, er der stadig et stort behov for en kunstforening, der med sine udstillinger, foredrag og udflugter viser en meget stor palet af danske og udenlandske kunstneres værker.

Fredericia Kunstforening har gennem årene udstillet mange steder, flere år i Jyllandsgade 8b, nu i Kongensgade 111, hvor vi har fået rigtigt gode betingelser til vore udstillinger.

At tilrettelægge et udstillingsår er for os i bestyrelsen som at skabe et selvstændigt værk, hvor vi skal overraske, udfordre, forundre og provokere gæsterne ved hver udstilling. Bestyrelsen prøver med alsidighed og vores økonomiske muligheder at vise kunst, når det er bedst. Kunst udvikler sig, det gør vi også. Hvad vi måske ikke syntes var kunst for 20 år siden, kan vi nyde i dag.

Tak til sponsorerne, en særlig tak til Kultur- og Fritidsudvalget, som er en uvurderlig støtte for os.

Vi ønsker hinanden tillykke med jubilæet og er stolte af, at vor ”gamle” forening trives i bedste velgående.

Håber I tager godt imod jubilæumsårets udstillinger og øvrige arrangementer.

På bestyrelsens vegne
Preben Andersen